Ventelister

Foreningen har flere typer ventelister. Nedenfor er de nærmere beskrevet og om, hvordan man kommer på dem.

Sammenlægning

En andelshaver kan blive skrevet på listen for ønske om sammenlægning med lejligheden ved siden af, over eller under af ens egen.

Hvis man ønsker dette (og står på ventelisten) vil man altid have fortrinsret til lejligheden, der er til salg, før opskrevne på de andre ventelister.

Skriv til kontakt@ab-vibekevang.dk, hvis du ønsker at komme på listen.

Den interne venteliste

På den interne venteliste (også kaldet “Bytteliste”) kan nuværende andelshavere blive skrevet op for overtagelse af en anden lejlighed i foreningen.

Ved overtagelse af anden lejlighed skal ens egen lejlighed sættes til salg.

Skriv til kontakt@ab-vibekevang.dk, hvis du ønsker at komme på listen.

Børnelisten

Nuværende andelshavere kan få skrevet deres børn på Børnelisten.

Børnebørn betragtes ikke som børn, men kan opskrives på den eksterne venteliste.

Skriv til kontakt@ab-vibekevang.dk, hvis du ønsker at dine børn kommer på listen.

Den eksterne venteliste

For at komme på den eksterne venteliste kræver det at vedkommende bliver anbefalet af en nuværende andelshaver. Hver andelshaver kan kun anbefale 1 person til listen ad gangen. Vedkommende bliver på listen selv om andelshaveren senere fraflytter foreningen.

Administrator opkræver hvert år den anbefalede person et mindre beløb for at stå på listen.

Skriv til kontakt@ab-vibekevang.dk, hvis du ønsker en ekstern person kommer på listen.