Nyhedsbrev / februar 2024

En hilsen fra bestyrelsen

Fejekosten”, vores vicevært, har nu været i gang i en periode. Der har været en del opgaver, der skulle tilses. Vi arbejder på at optimere indsatsen til alles tilfredsstillelse. Til foråret laves der en hovedrengøring, så vi får nogle opgange, der fremstår så pæne som muligt. Der er stillet spande med salt i hver opgang og vi opfordrer alle til at være med til at sikre at der ikke sker uheld grundet glatføre.

Der er sat branddørskilte op alle relevante steder. Eftersyn af brandalarmer er en opgave ”Fejekosten” skal løse og udskiftning af batterier laves af dem. Henvend dig gerne til dem, hvis du kan se, at brandalarmen skal tilses. Efter den store brand i Vanløse, har vi sat ekstra fokus på brandsikkerhed. Dette betyder, at det er endnu en årsag til at opgangene holdes ryddelige og fremkommelige, og uden at der står private ting i opgangene.

Af opgaver vi har behandlet at der på Lersø Parkallé har været et gasudslip, der blev stoppet. På Vibekegade har der været sat stillads op for at reparere vandskade med vand trængt ind ovenfra. Ved flere opgange er der indtrængning af vand i kældrene, – dette er et generelt problem mange steder i København og i hele landet i øvrigt. Vi har rakt ud til flere kontakter, bl.a. Københavns Kommune og Hofor, for at finde ud af, hvordan vandproblematikken løses. 

Den 26/2-2024 kl. 15-18 har ”Områdefornyelsen” og deltagere/tovholdere fra Vibekevang en gennemgang af affaldsproblematikken i området med en vandring rundt i kvarteret. Alle opfordres til at deltage for at få den bedst mulige løsning på affaldsproblemet, der har generet så mange i Vibekevang. Se gerne opslag i Facebook gruppen for Vibekevang.

Vores hjemmeside er bliver opdateret med løbende tilføjelser, som efterhånden giver et godt indtryk af hvem vi er, og hvilke forudsætninger vi lever under som andelshavere. Hold dig orienteret på ab-vibekevang.dk

En del af bestyrelsens tid bliver også brugt på vedligeholdelsesplanen. Vi skal fremtidssikre vores huse og vi kommer alle til at skulle forholde os til, hvordan vi opnår dette så optimalt som muligt. På hjemmesiden kan du finde vedligeholdelsesplanen under ”Dokumenter”.

Til vores generalforsamling, som bliver i slutningen af april, håber vi på, at så mange som muligt vil engagere sig i det arbejde, der ligger i at sikre at vores andelsforening vedbliver med at være et godt og givende sted at høre til.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

ADVARSEL: Vores hjemmeside kan bruge cookies. Vi prøver efter bedste evne at efterleve de danske GDPR-regler og har optimeret siderne, så al unødvendig registrering skulle være fjernet.